Uden korrekt SEO / søgemaskineoptimering vil en bruger have svært ved at finde din hjemmeside eller webshop via f.eks. Google.
Hos MTop laver vi både klassisk søgemaskineoptimering, samt struktureret data opmærkning (schema). Søgemaskineoptimering kan være med til at øge en hjemmeside/webshops placering i søgeresultaterne på f.eks. Google, Yahoo eller Bing. Opbygning af SEO / søgemaskineoptimering er en proces, hvor der fokuseres på hvad der potentielt kan gøres for at fremme et website ift. søgemaskiner. En søgemaskine rangerer websites ud fra relevante søgeord og/eller -fraser, som matcher det som brugeren søger efter.
SEO står for Search Engine Optimization, og er en løbende proces, hvor der justeres ift. tekster, billeder, video m.fl. for at påvirke et website/webside mulige placering i søgemaskinernes rangerings-algoritme.
On-Page søgemaskineoptimering omhandler optimering af selve hjemmesiden, hvor der i høj grad fokuseres på teksterne, billeder og video, hvis dette bliver benyttet.
Derfor er det er også i høj grad vigtigt, at have viden om tendenser indenfor søgninger - hvilke ord, sætninger og udtryk folk bruger, når de søger og hvilke kriterier får folk til at klikke ind på bestemte hjemmesider og ignorere andre.
En placering i et søgeresultat aldrig er statisk. Søgeresultatet ændrer sig løbende, dels på grund af algoritmeændringer og dels på grund af ændringer der sker de websites, der er i søgeresultatet. Derudover kan søgeresultatet være forskelligt fra person til person afhængig af geografi, enhed (desktop, mobil, tablet) samt tidligere søgehistorik.
Søgemaskineoptimering er en del af SEM, som står for Search Engine Marketing. SEM omfatter brug af både søgemaskineoptimering og online markedsføring, såsom betalte søgninger, f.eks.Google Adwords annoncering.
Der er mange forskellige parameter, som afgør om en hjemmeside kommer højt op i rangeringer eller ej. Nogle af de vigtigste parameter er:
Off-Page søgemaskineoptimering omhandler optimering af det udenom f.eks. linkbuilding.
Struktureret data kan ses som informationer, der bliver skrevet i et såkaldt forudsigeligt format. D.v.s. en generelt betegnelse for det indhold der er på ens website, som overholder et bestemt sæt af regler.
Struktureret data kaldes også for Schema, da det bygger på sproget "Schema", som der kan læses mere om på schema.org.
Standard SEO koster 750 kr. pr. time (eks moms)
Alt efter hvad der præcist skal laves vil der blive udarbejdet en unik pris til den enkelte opgave.
Struktureret data eller Schema er med til at hjælpe Google og andre søgemaskiner til at forstå de informationer, som ens website indeholder. Struktureret data kan f.eks. være butiks-, service- eller produktinformationer og mange andre egenskaber vedrørende virksomheder, steder, personer og opskrifter m.m. lavet på baggrund af Schema.org, microdata, RDFa og JSON-LD.
For at kunne skabe “korrekt” struktureret data skal den overholde et forudbestemt sæt af regler. Disse regler inkluderer definitionstyper af data og forbindelsen imellem dem. Reglerne kan læses af browsere og benyttes af webcrawlers til at indeksere sider for søgemaskiner. Struktureret data er med til at hjælpe Google og andre søgemaskiner til at forstå de informationer, som et website indeholder.
Nødvendige cookies er absolut nødvendige for, at webstedet fungerer korrekt. Disse cookies sikrer grundlæggende funktioner og sikkerhedsfunktioner på hjemmesiden, anonymt.
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
_gat | 1 minut | Denne cookies er installeret af Google Universal Analytics for at begrænse anmodningshastigheden for at begrænse indsamlingen af data på websteder med høj trafik. |
Analytiske cookies bruges til at forstå, hvordan besøgende interagerer med hjemmesiden. Disse cookies hjælper med at give oplysninger om metrics antallet af besøgende, afvisningsprocent, trafikkilde osv.
Cookie | Varighed | Beskrivelse |
---|---|---|
_ga | 2 år | Denne cookie er installeret af Google Analytics. Cookien bruges til at beregne besøgende, session, kampagnedata og holde styr på webstedsanvendelsen til webstedets analyserapport. Cookies lagrer information anonymt og tildeler et tilfældigt genereret nummer til at identificere unikke besøgende. |
_gid | 1 dag | Denne cookie er installeret af Google Analytics. Cookien bruges til at gemme oplysninger om, hvordan besøgende bruger et websted og hjælper med at oprette en analyserapport om, hvordan website har det. De indsamlede data inklusive antallet af besøgende, kilden, hvor de er kommet fra, og siderne blev vist i en anonym form. |